O mnie

Nazywam się Krzysztof Stolorz. Na różnych serwisach używam różnych nicków – KrSto, KrStolorz lub po prostu Krzysztof Stolorz.

W 2009 ukończyłem Śląskie Techniczne Zakłady Naukowe w Katowicach jako technik mechatronik. Następnie studiowałem na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na kierunku górnictwo i geologia, specjalność Geologia i Prospekcja Złóż. Uczelnię ukończyłem w 2014 roku.

Po skończeniu studiów starałem się znaleźć pracę w zawodzie geologa. Pochodzę ze Śląska i liczyłem, że nie będę miał problemów ze znalezieniem pracy na którejś z kopalni węgla. Niestety było inaczej. Miałem staż w sklepie z elektronarzędziami. Pracowałem też jako operator prasy krawędziowej (giętarki) CNC w dwóch firmach. W międzyczasie zacząłem się zastanawiać nad przebranżowieniem.

Mój wybór padł na grafikę 3D, którą zajmuję się od czerwca 2016. Używam w tym celu programu Blender 3D. Jestem samoukiem zarówno jeśli chodzi o grafikę 3D, jak też tworzenie stron internetowych. Oglądałem kilka tutoriali, ale zazwyczaj do wszystkiego dochodzę sam.

W latach 2017-2019 pracowałem jako pomocnik mechanika w warsztacie samochodowym. Tam nauczyłem się sporo odnośnie mechaniki i budowy samochodów. Zawsze interesowałem się motoryzacją – w dzieciństwie chciałem być mechanikiem, ale los zdecydował inaczej.

Po zakończonej pracy na warsztacie samochodowym – czyli 2020 zająłem się grafiką na poważnie – powstało wówczas wiele modeli samochodów w stylistyce low-poly, które do dziś cieszą się dość dużą popularnością i uznaniem na Sketchfab.

W lutym 2021 roku zacząłem pracować w programie do teksturowania – Quixel Mixer. W 2023 roku zainwestowałem w Adobe Substance 3D Paintera oraz Designera.

Od maja 2021 do końca kwietnia 2022 pracowałem jako grafik 3D dla Stereo Games S.A. tworząc modele samochodów do gry Car Manufacture. Była to najlepsza praca jak dotychczas, ponieważ robiłem to co lubiłem. Jestem niezmiernie wdzięczny mojemu ówczesnemu szefowi, że dał mi szansę pracy. Mam nadzieję, że gra odniesie sukces i że wszystko pójdzie dobrze.

Pod koniec 2022 roku podjąłem pracę dla firmy zajmującej się produkcją części samochodowych służących do tuningu zewnętrznego. Otrzymywałem od nich skany części, wykonywałem ich odbicia zerowe i przesyłałem je projektantowi, który tworzył model gotowej części i form do jej produkcji. Pracowałem tam do końca stycznia 2023 roku.

Od tego czasu szukam pracy jako grafik 3D. Liczę na to, że w końcu się uda.

Przewijanie do góry