Wczoraj (15 marca 2025) zrobiłem inwentaryzację swoich projektów pod kątem możliwości stworzenia o nich wpisu na stronie. Mam kilka projektów niepasujących do ogólnej tematyki i dlatego postanowiłem zebrać je tutaj razem i stworzyć o nich ten wpis…
Golem
Pierwszym projektem, który chciałbym tu opisać jest model 3D „Golema”. Powstał on tuż po opublikowaniu Shelby GT500 Eleanor. Chciałem wypróbować dodatek BY-GEN (autorstwa Curtisa Holt’a) i 8 może 9 sierpnia 2019 (data publikacji) stworzyłem prosty model humanoidalnej postaci, na której użyłem dodatku. Dodatek utworzył spękania na powierzchni. Efekt jest dość słaby i nie chcę go tutaj pokazywać. Projekt można zobaczyć na Artstation lub Sketchfab-ie.
Kreskówkowy tygrys
Kolejnym projektem, który chciałem tutaj opisać jest „Kreskówkowy tygrys”. Jak nietrudno się domyślić, chciałem tym projektem przećwiczyć swoje umiejętności tworzenia stylizowanych postaci i stworzeń. Pamiętam, że ten pomysł długo chodził mi po głowie. Nie wiem ile czasu trały prace – pewnie kilka dni. Projekt został opublikowany 21 listopada 2019 roku. Wyszedł dość słabo i jak widać nie zawsze należy się słuchać „intuicji” i głupich pomysłów…
Łopatkowy silnik pneumatyczny
Projekt powstał w ramach kolekcji „Części maszyn” i miał stanowić jeden z kilku projektów części pneumatycznych. Powstał głównie w celu ćwiczenia modelowania hard-surface. Nie wiem ile czasu poświęciłem na ten projekt, ale zdążyłem go opublikować przed wizytą w szpitalu, 4 czerwca 2020 roku.
Trójkąty Penrose'a
Pomysł na stworzenie projektu nawiązującego do popularnego złudzenia optycznego tzw. Trójkąta Penrose’a towarzyszył mi już od dłuższego czasu. Wariację #1 stworzyłem znacznie wcześniej. Przed operacją w szpitalu miałem sporo czasu i wtedy wykonałem odręczny szkic Wariacji #2, po opuszczeniu szpitala zwektoryzowałem pomysł w programie Inkscape i dodatkowo stworzyłem Wariację #3 i Klasyczny trójkąt Penrose’a. Pracę opublikowałem 15 czerwca 2020 roku.
Kociak (pixel-art)
Jest to projekt, który powstał spontanicznie. Na jednym z obserwowanych przeze mnie profili na Facebooku zmieszczono zdjęcie słodkiego kotka i postanowiłem na podstawie tego zdjęcia stworzyć pixel-art. Prace trwały krótko, a projekt wyszedł dość średnio. Opublikowałem go 16 czerwca 2020 roku. Miałem niezłą „kondycję” publikując prace codziennie 🙂
Stare prace wektorowe
Jak sam nagłówek mówi są to stare projekty, wykonane w programie Inkscape. Zebrałem te prace razem i opublikowałem projekt na Artstation 10 sierpnia 2020 roku i dostępny jest pod tym linkiem. Każdy projekt postaram się krótko opisać.
Logo Mechatronica i 4G
Historia tych logo wiąże się z technikum, w którym się uczyłem. Chodziłem do klasy o specjalizacji technik mechatronik. W czwartej klasie (rok 2009) koledzy chcieli zrobić „koszulę klasową”. Mój kumpel zrobił logotyp „Mechatronica” używając czcionki stylizowanej na font zespołu Metallica, którą słuchało wielu z moich kolegów. Ja zrobiłem logo 4G również stylistyce zespołu Metallica. Koszulka nie powstała, a ja po kilku latach, bo w 2014 postanowiłem zwektoryzować oba loga, żeby poćwiczyć tę umiejętność w programie Inkscape. Obsługi tego programu uczyłem się na jednym z przedmiotów na studiach. Miałem wtedy wielką zajawkę na tym punkcie. Nie zajmowałem się wtedy jeszcze grafiką 3D.
Kryształ
Logo utworzone jako tło fiszek mojej kolekcji minerałów zrobione 8 sierpnia 2014 roku. Poniżej kryształu znajduje się moje stare „Stratotypowe” logo pamiętające stare dobre czasy studiów i słuchanie Stratovarius-a 🙂
Ruski sprzęt wojskowy
W 2019 i 2020 opublikowałem projekty sprzętu stosowanego przez ruskich – Kamov Ka-50 Hokum „Black Shark” i BTR-80. Nie mam tutaj zamiaru zachwycać się nad ich bronią, ale opiszę krótko te projekty.
Kamov Ka-50 Hokum
Model śmigłowca szturmowego powstał ponieważ podobał mi się jego wygląd i zastosowane technologie podwójnego współśrodkowego wirnika. Prace nad nim zacząłem 30 grudnia 2018 roku, nie wiem jak długo trwały, a pierwsza publikacja miała miejsce 23 września 2019. 26 listopada 2020 opublikowałem poprawioną wersję z tłem HDR.
BTR-80
Model kołowego transportera opancerzonego BTR-80 powstał ponieważ znalazłem do niego dobrej jakości plany w Internecie i chciałem zrobić jakiś pojazd wojskowy. Obecnie raczej się tym nie zajmuję, ale w tamtych czasach chciałem być bardziej „uniwersalny”. Prace zacząłem 8 sierpnia 2019. Model został opublikowany 7 maja 2020.
Ratusz
Na koniec chciałbym opisać projekt „Ratuszu”. Jest to model, który swoje „korzenie” ma w projekcie „Signum”, stworzonym na konkurs Hum3D Car Render Challenge 2020, w którym brałem udział. Był to element ówczesnego miejskiego otoczenia. Po pewnym czasie chciałem stworzyć miejską scenerię do swoich renderów samochodów, żeby nie korzystać z teł HDRI. Jakiś czas robiłem to miasto, pobrałem modele drzew, tworzyłem elementy infrastruktury miejskiej itd. Model ratusza został przez mnie opublikowany 19 grudnia 2020. Niestety po pewnym czasie doszło do poważnej (a w sumie ostatecznej) awarii mojego komputera. Później miałem problemy z zakupem nowego – wiadomo „pandemia” i „zdalne nauczanie” zrobiło swoje. Obecnego notebooka kupiłem dopiero początkiem lutego 2021 roku, zapał osłabł i po kilku, z reguły nieudanych, próbach powrotu do projektu miasta dałem sobie spokój z tym projektem, a ratusz jest pamiątką po tym ambitnym projekcie…



