Mechaniczny Samuraj

Od dzieciństwa fascynuje mnie Japonia, w tym jej historia. Jest to kraj bardzo odmienny od tego co znamy. W dziwny sposób łączy tradycję z nowoczesnością, a nawet futuryzmem. Chciałbym kiedyś polecieć tam i zobaczyć jak tam faktycznie jest.

Dlaczego Japonia?

Jako dziecko lat 90′ wychowane na japońskich kreskówkach mam duży sentyment do Kraju Kwitnącej Wiśni. W dzieciństwie leciało sporo japońskich kreskówek, niektóre pamiętam z nazwy, inne kojarzę z kadrów, ale nie pamiętam ich nazw. Sporo się tego wtedy oglądało. W sumie nie było za bardzo alternatywy, bo w tamtych czasach nie było dużego wyboru filmów dla dzieci.

Feudalna Japonia i Samurajowie

Historią Japonii zainteresowałem się później, kiedy pojawił się w naszym domu pierwszy komputer a wraz z nim gry komputerowe. Osobiście lubiłem grać w Age of Empires – „jedynkę” i „dwójkę” oraz Settlers, szczególnie części drugą i trzecią. W tych grach pojawiali się Japończycy lub bardziej ogólnie Azjaci. Podobał mi się ich styl architektoniczny ukazany w grze, jak również jednostki wojskowe.

Znacznie później pojawiła się gra „Onimusha 3” – gra typu hack and slash rozgrywająca się w czasach obecnych i feudalnej Japonii. Przeszedłem ją na swoim pececie na normalnym poziomie trudności. Nie będę tu streszczał i opisywał tej gry, bo szkoda na to czasu.

Pomysł na "Mechanicznego Samuraja"

Pomysł na ten projekt zrodził się w czasach kiedy myślałem o stworzeniu pewnej części mojego komiksu w świecie feudalnej Japonii. Pisałem o tym w jednym z poprzednich wpisów. Nie będę opisywał szczegółowo fabuły i tego o co tak dokładnie chodziło, ale opiszę bardzo krótko ideę samego projektu.

Celem projektu było stworzenie androidalnej marionetki sterowanej systemem sprężyn i cięgien – taki robot, tylko, że nie napędzany prądem tylko jakąś „magiczną siłą”.

Pierwsza publikacja tego projektu miała miejsce 8 listopada 2018 roku, ale model nie prezentował się zbyt dobrze ze względu na sposób prezentacji, czyli kadrowanie, oświetlenie itd. Przyznaję, miałem z tym poważny problem na początku swojej nauki modelowania.

Render z pierwszej publikacji modelu.

Reedycja

Prace nad reedycją w sumie sprowadziły się do poprawienia krawędzi potraktowanych, jak zawsze modyfikatorem Subdivision surface oraz lepszego  wykadrowania i oświetlenia modelu. Reedycja zakończyła się 6 września 2019 roku.

Jakieś plany na przyszłość?

Szczerze mówiąc nie planuję już nic zmieniać w tym projekcie. Wiem, że można było by jeszcze poprawić materiały, które tu faktycznie nie powalają, ale szkoda mi jest na to czasu i wolę się zająć innymi, nowymi projektami.

Przewijanie do góry